Er kunnen zich situaties met leerlingen voordoen waarbij u als onderwijsinstelling (BO of VO) expertise van buiten de school als oplossing ziet. U kunt hierbij denken aan opvoedingsvraagstukken in het algemeen, faalangst, puberteitproblematiek (zoals demotivatie, alcohol en drugs), ADD/ADHD, PDD-NOS, maar ook aan bijvoorbeeld leerlingen waarvan de ouders in scheiding liggen. Jeugdzorg, RIAGG/GGZ en andere instellingen kunnen dan uitkomst bieden. U, maar ook de ouders van de betrokken leerling, kunnen echter behoefte hebben aan een even professionele maar veel persoonlijker en minder bureaucratische ondersteuning.
Ik heb geen wachtlijst en werk ook buiten kantooruren. Afhankelijk van de wensen van u en/of de ouders kunnen de gesprekken zowel overdag als ’s avonds op uw school, in mijn kantoor of bij de ouders thuis plaats vinden.
Mijn werkwijze is o.a. volgens de KIES-methodieken (KIES: Kinderen In Echtscheiding Situatie). Voor mijn achtergrond en ervaring verwijs ik naar de tab Christine en naar de tab KIES- coach.
Op scholen kan ik, met een ervaren collega een KIES-groep met maximaal tien kinderen begeleiden. Daarnaast organiseer ik ook voor schoolteams en/of ouders voorlichtingsbijeenkomsten over opvoedingsvraagstukken (puberteit, ADD/ADHD, PDD-NOS) en de problematiek van kinderen rond de echtscheiding van hun ouders.
In de brugfuctie tussen school en ouders en tussen ouders en andere hulpverleners kan ik een rol spelen.
Natuurlijk kunt u mij altijd vrijblijvend bellen voor meer informatie en voor overleg over een kind/gezin, zodat u kunt inschatten of u en dit kind bij mij aan het goede adres zijn.